Vajon mitől lesz jó egy vállalkozás?

Évente több ezer cég indul Magyarországon, és ugyanennyi csődöt mond. Mégis az egyik vállalkozás elképesztően sikeres, a másik viszont csak másnapra sikerül. A kérdés pedig szintén ehhez kapcsolódik, hogyan lehetek sikeres vállalkozó?

Sokan gondolják, hogy az igazi sikerhez jókor kell lenni jó helyen. De ha olvastál vagy láttál már sikeres emberekkel készített interjút, akkor észrevehetted, hogy mindannyian szenvedélyesen rajonganak a vállalkozásokért. A korábbi bukások ellenére is kitartottak álmaik mellett és megvolt bennük az a kezdeményezőkészség. Mindez amiatt valami olyat tudtak alkotni, amire mindenki más azt mondta korábban, hogy elképzelhetetlen és működésképtelen.

1.Ne légy lusta!

Erős alapokkal kezdeni félelmetesnek tűnhet, de segít „biztonságosabbá tenni utazásodat”, és lehetővé teszi, hogy sikeres légy. A legtöbb ember jól érzi magát a lassú, egyenletes tempóban, nem gondol azonnali gazdagságra vagy sikerre. A legnagyobb márkák évekig tartó kísérletezés, hibák és újra próbálkozások során épültek fel. Rejtélynek tűnhet, hogy egyes szervezetek hogyan érik el céljaikat gyorsabban, mint mások, de a szakértővé válás segít gyorsan feltárni titkaikat.

A második titok az,

hogy ne légy türelmetlen! Ez az elsőtől kezdve szinte magától értetődő: légy türelmes! A Stanford Egyetem kutatói 18 éven át tanulmányozták a gyerekeket a mályvacukor tesztben, és követték őket felnőtt életük során. A négyéves gyerekek lehetőséget kaptak arra, hogy azonnal egyenek egy mályvacukrot, vagy várjanak tíz percet és egyenek meg két mályvacukrot. Azok, akik várni tudtak a második mályvacukrot, jobban teljesítettek az iskolában, és később boldogabbak, sikeresebbek voltak. Talán ez az élet nagy titka is!

Vállalkozás indítása és vezetése kihívást jelent és de kifizetődő. Lehet fárasztó, megterhelő, de izgalmas is, minden egyes nap más és sokkal több annál, hogy valaki másnak dolgozzon.

Mindenki megtanulja élete egy pontján, hogy semmi sincs ingyen

Aki 200 Ft-ért szeretne fagylaltot venni, az nem tud csokit venni. Ha megtakarít egy autót, akkor nem fog tudni nyaralni. Ilyen és ehhez hasonló dilemmák az üzleti életben is gyakoriak. Néha kompromisszumokat kell kötni, néha pedig erős önfegyelemre és a jövőbeli célokra való összpontosításra van szükség a múlt kudarcai ellenére. Ennek eredményeként egyetlen tényező választja el a sikeres vállalkozásokat a sikertelenektől: az időzítés!

A tanulás érték

A világ olyan gyorsan változik, hogy a „Jó pap holtig tanul” kifejezés még soha nem volt igazabb. A startupok és a vállalkozók minden eddiginél gyorsabban állnak elő új ötletekkel, minden iparágban, amelyre csak gondolhat. Ha nem tud lépést tartani ezekkel a trendekkel, lehetetlen lesz versenyben maradnia – vagy egyáltalán cégként túlélnie.

Szólj hozzá!